MENTOR
KLINICKÉ PRAXE OŠETŘOVATELSTVÍ A PORODNÍ ASISTENCE
Cílová
skupina:
registrované sestry a porodní asistentky
Rozsah
kurzu: 100
hodin výuky, z toho 60 hodin teorie a 40 hodin praxe
Počet
kreditů: 60
Garant
kurzu: Ing.
Mgr. Miluše Matějcová
Podmínky přijetí:
odborná způsobilost k výkonu povolání všeobecné sestry nebo porodní
asistentky
minimálně 2 roky výkonu povolání v příslušném
oboru v plném úvazku
specializovaná
způsobilost v příslušném oboru pouze pro uchazeče, kteří jsou školiteli teoretické nebo
praktické výuky v rámci specializačního
vzdělávání v aktivním zaměstnaneckém poměru v příslušném oboru.
Cena kurzu: 5 500,-
Cíl kurzu: Příprava zdravotnických
profesionálů (sester a porodních asistentek) pro vedení odborných
praxí studentů oborů Všeobecná sestra a Porodní asistentka a rozvoj
jejich osobního profesního růstu.
Obsah
kurzu:
Části vzdělávacího programu |
Minimální počet hodin |
Teorie ošetřovatelství a porodní
asistence – repetitorium ošetřovatelství |
4 |
Vybrané kapitoly z pedagogiky,
andragogiky a obecné didaktiky |
16 |
Pedagogická psychologie |
10 |
Didaktika ošetřovatelství a odborné
praxe |
30 |
Odborná praxe |
40 |
Celkem |
100 |
Organizace
kurzu:
Teoretická výuka (bloková výuka
o sobotách dle rozpisu) – přednášky, workshopy, diskuze – v budově VOŠZ,
SZŠ a OA, Trutnov
Odborná mentorská praxe – ve
zdravotnických zařízeních
Zakončení
studia:
Absolvent/ka
je schopen/a: ·
aktivně
vést studenty odborné praxe v souladu se vzdělávacím programem studia · předávat
své zkušenosti, dovednosti a poznatky v souladu s nejnovějšími poznatky z
oboru ošetřovatelství ·
vytvářet
optimální podmínky v rámci multidisciplinárního týmu ·
efektivně
organizovat a přidělovat studentům takové činnosti u pacientů/klientů, které
jsou v souladu s náplněmi činností dané akreditovaným vzdělávacím programem v
daném ročníku příslušného oboru vzdělání ·
průběžně
hodnotit dosahované znalosti a praktické dovednosti studentů, provádět
průběžná písemná hodnocení studentů/účastníků studia do záznamníku odborné
praxe ·
udržovat
pozitivní postoje při plnění činností studentů/účastníků vzdělávání,
motivovat je, řešit nežádoucí situace a napomáhat k dalšímu zvyšování praktických
dovedností a znalostí v oblasti studia ·
provádět
výstupní evaluaci studentů/účastníků studia ·
vést
efektivní komunikaci se studenty/účastníky vzdělávání a ostatními členy
multidisciplinárního týmu ·
spolupracovat
s příslušnými pracovníky fakulty, katedry, ústavu ošetřovatelství vysoké
školy nebo odborným zástupcem vyšší odborné školy, event. Odborným zástupcem
akreditovaného zařízení a ostatními účastníky vzdělávacího procesu ·
v
souvislosti s adaptačním procesem nových zaměstnanců v oboru ošetřovatelství
nebo porodní asistence organizovat, řídit, vést nového zaměstnance, předávat
mu zkušenosti, dovednosti a poznatky, vytvářet vhodné podmínky na pracovišti
a napomáhat v rozvoji jeho profesních dovedností a znalostí ·
soustavně
se vzdělávat ve svém oboru, získávat další znalosti teoretické i praktické v
rámci oboru ošetřovatelství, klinické praxe i pedagogice |
|